Na pozadí dramatických událostí 50. let v bývalém Československu se odehrává napínavý kriminální příběh, který ve svém důsledku zasáhne do osudů aktérů i jejich blízkých. Kapitán Hakl vyšetřuje krádež v klenotnictví. Z běžné vloupačky se ale vlivem zákulisních intrik tajné policie začíná stávat politická kauza. Ta má odvrátit pozornost od mnohem významnějších událostí, které komunistická diktatura připravuje pro své občany. Z nařízení Státní bezpečnosti přebírá Haklovo vyšetřování major Zenke, policejní specialista z NDR , pod jehož vedením se ukazuje, že kradené zlato mělo sloužit židovské obci k „financování podpory sionistického terorismu.“ Haklovi však instinkt zkušeného kriminalisty napovídá něco jiného a na vlastní pěst pokračuje ve vyšetřování. Může jediný spravedlivý obstát v boji s dobře propojenou sítí komunistické policie? Protivník je silný a Hakl se brzy přesvědčuje, že věřit nelze nikomu a ničemu. Každý má svůj stín minulosti, své slabé místo, které dokáže z obětí udělat viníky a z viníků hrdiny.

Příběh Ve stínu nabízí především napínavý detektivní příběh, který se však díky skutečným dobovým souvislostem stává nadčasovou úvahou o tom, do jaké míry může jedinec vzdorovat organizované síle zla prorostlé do státních struktur. Kapitán Hakl je policajt ze staré školy, chlap, pro něhož je boj se zločinem víc než prací a důkazy jediným ukazatelem pravdy. Banální krádež, jakých řešil desítky, však odstartuje běh událostí, kdy staré dobré policajtské metody neplatí a pravda může mít víc tváří.

„Film Ve stínu je film noir. Jedná se o dobovou detektivku, zasazenou do Prahy roku 1953,“ charakterizuje budoucí snímek režisér David Ondříček. „Chtěl bych udělat napínavý film, s výraznou vizualitou, která by odpovídala dobové atmosféře. Nechci historizovat, byl bych rád, kdyby příběh oslovil moderního diváka, postavy byly hmatatelné, uvěřitelné, současné,“ říká režisér a pokračuje: „Kdybych měl jmenovat tři filmy, které mi jsou inspirací, bylo by to Psycho, Blade Runner a Sedm. Začátek padesátých let je jedno z nejtemnějších období v československé historii. Komunismus upevňuje svoji moc, sovětští poradci stojí při založení Státní bezpečnosti. Lidé jsou dezorientovaní, mají strach. Déšť, temná zákoutí, časté výpadky proudu dotvářejí atmosféru filmu noir.“

V hlavních rolích nesmiřitelných protivníků se Ve stínu představují čtyřnásobný držitel Českého lva Ivan Trojan a jeden z nejpopulárnějších současných evropských herců, hvězda Oscarem oceněného dramatu Životy těch druhých, Sebastian Koch.

„Ve stínu je mimořádná příležitost pro Ivana Trojana. Na plátně jsme ho neviděli čtyři roky, zde z něho v podstatě nesleze. Kapitán Hakl je mnohovrstvá postava, s výrazným vývojem charakteru,“ vysvětluje výběr obou hlavních představitelů režisér David Ondříček. „Sebastian Koch mě ohromil ve filmu Životy těch druhých. Kontaktoval jsem ho a navštívil v Berlíně spolu s producentem Kryštofem Muchou. Sebastian si pečlivě filmy vybírá. Pět hodin jsme emotivně diskutovali. Přípravou mi Ivana připomíná.“

V dalších rolích uvidíme Soňu Norisovou jako Haklovu ženu Jitku, Davida Švehlíka v roli Haklova policejního parťáka Běňa, dále pak Marka Taclíka, Jiřího Štěpničku, Norberta Lichého, Martina Myšičku, Miroslava Krobota a další.

Kameramanem filmu je Polák Adam Sikora, dlouholetý spolupracovník předních polských režisérů jako Jerzy Skolimowski nebo Lech Majewski. „Adam je opravdový nekompromisní umělec, v Polsku má přezdívku princ temnoty,“ říká David Ondříček.